Home

KLIK HIER OM TE PRINTEN

Nieuws 16-10-2020

Dinsdag 20 en vrijdag 23 oktober starten we weer met de training met het volgende protocol:

  1.  Kom met fiets of auto en leg je spullen bij de fiets of in de auto:
  2. Er staan 6 x 4 pionnen bij elkaar (dat zijn dan 6 groepen van 4 personen waar je de gehele avond de training mee doet) wisselen van groep is niet toegestaan!
  3. Verzamelen bij 0 punt van de 700 meter route (Leertouwer) dus niet bij van Beek ( vrijdag bij de brug koewei).
  4. Houd binnen je groep 1.5 meter afstand en tijdens de tempotraining achter elkaar lopen.
  5. Aanmelden via de site is verplicht (anders is het niet mogelijk om mee te trainen).

Schrijf hier in voor de training:  Let op voor de vrijdag komt de inschrijflink woensdagavond op de site en op Facebook.

Trainen in groepjes van vier

Bij de aanscherping van de coronamaatregelen in de persconferentie van 29 september was er nog niets aan de hand voor de hardloopwereld. 13 oktober werd een mokerslag voor de sport. Je mag nog maar met 4 personen bij elkaar sporten in de buitenlucht in de openbare ruimte, inclusief de trainer. De uitleg naar de praktijk via het sportprotocol geeft hardlooptrainers weer ruimte en kansen. Je mag meerdere groepen van 4 maken als trainer.

Je kan nog wel een training geven maar dan slechts in een groepje van 1 trainer en 3 hardlopers als je buiten in de openbare ruimte een training geeft (conform sportprotocol, NOC*NSF). Houd 1,5 meter afstand tot elkaar. Het grote voordeel van de huidige regels, je mag meerdere groepen van 4 maken. Groepjes van 4 mogen niet mengen en houden afstand tot elkaar. Het advies van Hardlooptrainers Nederland; laat dan ook geen trainers tussen groepen van 4 hardlopers rouleren. Een trainer blijft bij een vaste groep. Na extra navraag komen we er ook achter dat het groepje van 4 mensen voor een boa duidelijk herkenbaar moet zijn als een groep. Voor de buitenruimte de regels op een rij:

  • Een trainingsgroep op de sportaccommodatie of in de openbare ruimte mag bestaan uit maximaal 4 personen. Op de accommodatie is dit exclusief trainer en in de openbare ruimte inclusief trainer. Zorg dat herkenbaar is welke atleten bij welk groepje horen. Houd ook tijdens sportbeoefening onderling 1,5 meter afstand tot elkaar en tot de verschillende groepen.
  • Zorg dat de groepen van 4 personen zoveel mogelijk in vaste samenstelling trainen en er niet gerouleerd wordt tussen de groepen.
  • Een trainer kan meerdere groepen tegelijkertijd training geven maar zorg dat de groepen voldoende afstand tot elkaar behouden.

Na vragen op donderdag 15 oktober is ook de zienswijze op het trainen van meerdere groepjes van 4 volwassenen aangepast in een sportaccommodatie. Het is mogelijk om met meerdere groepen van maximaal vier personen in 1 sportzaal of op 1 sportveld tegelijk te trainen. Op deze manier kan een team of clubtraining plaatsvinden. Gebruik hierbij gezond verstand en train dan in meerdere groepjes van maximaal vier personen (bijvoorbeeld 4×4 of 8×2 of 16×1) met inachtneming van anderhalve meter afstand, meldt NOC*NSF. Publiek is niet toegestaan.

De jeugd tot en met 17 jaar mag nog wel in groepen getraind worden. De jeugdleden hoeven tot elkaar geen 1,5 meter afstand te houden. Je moet wel als volwassen trainer 1,5 meter afstand houden tot de kinderen. Het coronavirus heeft weinig vat op kinderen maar bedenk wel dat kinderen het virus door kunnen geven. Al is die kans klein. Zorg er daarbij voor dat er geen publiek aanwezig is. De jeugd mag geen wedstrijden lopen. Beperk zoveel mogelijk de reisbewegingen naar trainingen. Dat is het grote doel vanuit het Kabinet, de bewegingen minimaliseren en met afstand houden het coronavirus geen kans tot besmetting meer geven.

Protocol

Twijfel je nog, op de site van de Atletiekunie staat het protocol verantwoorde atletieksport of lees het sportprotocol van NOC*NSF.

Daarmee zijn alle tips & tricks uit het eerste nummer van ProLoop van dit jaar weer actueel. We hebben nog een paar extra tips verzameld in de afgelopen maanden.

8 tips hardloopwereld in lockdown

  1. Veiligheid eerst. Als je toch binnen of buiten met groepsleden bij elkaar komt, zorg voor voldoende afstand. Wijs iedereen op de plicht om 1,5 meter afstand tot elkaar te houden. Let daarbij ook op bij bijvoorbeeld smalle steegjes in steden of smalle paden in bossen en parken.
  2. Geef je een training, zorg dat jouw veiligheidsspullen op orde zijn. Check voor iedere training of je genoeg mondkapjes (minimaal 3) bij je hebt, desinfecterend middel en handschoentjes. Meld ook bij je lopers dat je dit bij je hebt. Dit is niet alleen voor jou fijn, je lopers krijgen een goed gevoel bij je als trainer omdat je de spullen op orde hebt.
  3. Train je toch met 3 lopers, laat hen van tevoren registreren dat zij geen klachten hebben die aan corona zijn gerelateerd zoals verkoudheid, keelpijn en koorts. Geen registratie, geen training.
  4. Gevoel. De scherpe maatregelen van 13 oktober zijn een domper. Geef trainingen die genoeg ruimte geven voor ontspanning en ruimte voor een praatje.
  5. Wil je geen groepsleden ontmoeten, geef bijvoorbeeld via mail, videobellen of WhatsApp je trainingen door. Het is goed voor de groep als er toch individueel maar op vaste momenten door de hele groep wordt gelopen. Vraag daarna je lopers om berichten te posten online zodat het zichtbaar en deelbaar is. Zo kun je toch de groep bij elkaar houden. Je kunt, al is het niet je groep op één locatie, toch het waardevolle groepsgevoel regisseren.
  6. Mis je leden een paar weken achter elkaar in de training op afstand? Stuur hen een persoonlijk appje hoe het gaat. Je kunt het eventueel aanvullen met een trainingsschema om hen te stimuleren om te blijven lopen.
  7. Hardlopen is niet alleen goed voor de conditie maar het is ook een mentale uitlaadklep. Je kunt in deze periode minder aandacht schenken aan prestaties maar meer aan hoe iedereen in zijn vel zit. Je helpt als trainer om deze periode met weinig contacten beter door te komen. Dat is voor nu veel meer waard dan te letten op seconden per kilometer.
  8. Volg de richtlijnen. Hardlooptrainers Nederland volgt hierin NOC*NSF. Houd de geldende richtlijnen in de gaten van RIVM voor hygiëne. Door de richtlijnen te volgen hopen we dat de sportwereld weer snel meer ruimte te krijgt, net als afgelopen zomer. Hopelijk mogen we weer snel terug naar de situatie waarin trainen in de buitenlucht weer normaal wordt.

===========================================

14-10-2020

===========================================

Bij de aanscherping van de coronamaatregelen in de persconferentie van 29 september was er nog niets aan de hand voor de hardloopwereld. 13 oktober werd een mokerslag voor de sport. Je mag nog maar met 4 personen bij elkaar zijn in de buitenlucht. De coronamaatregelen zijn fors aangescherpt en dat maakt trainen met groepen onmogelijk. Wat dan wel?

Dat betekent in feite dat de hardloopsport weer in lock down zit. Je kan nog wel een training geven maar dan slechts van een groepje van 1 trainer en 3 hardlopers. Dat zal voor de meeste loop- en trainingsgroepen geen aantrekkelijk scenario zijn. Als je toch in deze kleine samenstelling trainingen geeft, houd 1,5 meter afstand tot elkaar.

Dit betekent voor ons dat wij overgaan naar  online trainingen geven vanaf 16 oktober bieden we 2 trainingen aan 1 training op de koewei en 1 training op de brielaerd (dit doen we zolang deze maatregelen van toepassing zijn).

Klik hier voor de training van 16-10-2020

 
 

Schrijf hier in voor de training van dinsdag 13 oktober.

COOPERTEST 6-10-2020 KLIK HIER

Schrijf hier in voor de training van vrijdag 9 oktober.

 

I.v.m de nieuwe coranamaatregelen vanaf 1 oktober verplicht aanmelden voor de trainingen:

klik hier om inteschrijven voor vrijdagdag 2 oktober

De hardlopers starten op dinsdag 1 september. De aanvangstijd is 19.00 uur. Het startpunt is bij glasbedrijf R. v.d Beek, Anthonie Fokkerstraat 4 op bedrijventerrein De Briellaerd.   Op 8 September trainen we op de Lunterse berg (startpunt t.o. restaurant De Goudsberg). Op 15 september trainen we in het het Schaffelaarsebos (startpunt brug naar de Koewei). 22 September trainen we op de Lunterse berg (startpunt t.o. restaurant De Goudsberg). Vanaf 29 september is het weer op de Briellaerd en daar blijven we dan gedurende de herfst en winter (vanwege invallende duisternis).

Tenslotte is er nog de combi-groep hardlopers-wandelaars op de vrijdagochtend. Zij starten op 4 september om 8.45 uur in het Schaffelaarsebos (startpunt parkeerterrein Oranjerie).

De contributie is voor alle groepen gelijk: € 60,- voor 1 x per week en € 90,- voor 2 x per week trainen. Voor degenen die voor het eerst komen geldt dat je eerst tweemaal kunt kennismaken (= gewoon meetrainen) voordat je je daadwerkelijk opgeeft als deelnemer.

Voor alle groepen geldt dat er nog voldoende ruimte is voor nieuwe instroom. Dus nieuwe leden zijn van harte welkom !

Voor verdere info: Marijke van Maanen, tel. 06-19175322

Vanaf maandag 11 mei geven we elkaar stap voor stap meer ruimte, zegt premier Mark Rutte tijdens de persconferentie op woensdag 6 mei.

Buiten sporten in groepsverband is weer mogelijk. Wel met onderlinge afstand van 1,5 meter. Verrassend.

Run2DayRunners Barneveld wil ook graag weer starten met de trainingen. Maar dan wel binnen de regels van RIVM en de Rijksoverheid.

Toepassing van de regels betekent ook dat we tot de zomervakantie trainen met een aantal aanpassingen.

Om die reden vragen we je expliciet je voor deze trainingen aan te melden. (inschrijving is verplicht ).

SCHRIJF HIER IN

Verder hebben we tot aan de zomervakantie een aantal aanpassingen in onze trainingen en trainingslocaties aangebracht.

  • De eerste training op dinsdagavond 12 mei. Verzamelen bij brug koewei
  • We gaan in kleinere groepen trainen. Op dinsdagavond zullen we met 3 groepen trainen.
  • De training op dinsdagavond korten we in tot 1 uur: 19:00 uur tot 20:00 uur.
  • De training op vrijdagmorgen vervalt. Deelnemers aan de vrijdagmorgentraining bieden we de mogelijkheid om op dinsdagavond mee te trainen.
  • Samen reizen wordt ontraden. Om die reden vervallen alle trainingen in Lunteren en trainen we alleen in het Schaffelaarsebos.

Zo kunnen we op een fijne manier nog een aantal weken samen trainen.

Namens Klaas, Pascal en Theo

 
Het kabinet verlengt de huidige maatregelen ivm het coronavirus tot en met 28 april. Wij hebben besloten vanaf 2 juni weer samen te trainen.
Blijf gezond en let goed op elkaar!
Sportieve groet
Theo
 

Zojuist is door de overheid bekend gemaakt dat evenementen in Nederland tot 1 juni 2020 door de coronacrisis niet mogen door gaan. Het Bevrijdingsevenement Wageningen 2020, waar de Nationale Bevrijdingsvuurestaffete 2020 onderdeel van is, in de vorm zoals we die voor ogen hadden kan daardoor niet door gaan. Een pijnlijke beslissing, maar in de realiteit van vandaag onvermijdelijk.

Nu wordt aanspraak gemaakt op onze creativiteit. We gaan op zoek naar een eigentijdse manier om het doorgeven van het Nationale Bevrijdingsvuur én de Nationale Herdenking Capitulaties 1945 op 5 mei alsnog een gepaste invulling te geven. Hierover later meer.

Ervan uitgaande dat Nederland de uitbraak van het coronavirus de komende tijd onder controle krijgt, organiseren wij op 4 en 5 mei opnieuw het Bevrijdingsevenement Wageningen 2021. We streven ernaar om samen met de betrokken partijen volgend jaar zoveel mogelijk van de activiteiten die ter ere van 75 jaar Vrijheid georganiseerd werden alsnog te laten plaatsvinden.

Zorg voor elkaar. Stay safe en tot volgend jaar!

Afgelasting trainingen dinsdag en vrijdaggroep

Advies en update NOC*NSF

In navolging van de aangescherpte maatregelen en adviezen heeft NOC*NSF voor heel Nederland met klem geadviseerd alle sportevenementen waaronder de competitie-, oefen- en trainingswedstrijden af te gelasten. In ieder geval tot en met 31 maart.

Het kabinet heeft voor heel Nederland ook opgeroepen sociale contacten in het algemeen sterk te verminderen. Deze oproep wordt door NOC*NSF ondersteund door de Nederlandse sport op te roepen om alle andere clubbijeenkomsten zoals trainingen, opleidingen, bijscholingen, overleggen, vergaderingen en vieringen ook af te gelasten. De Atletiekunie neemt dit advies over en adviseert verenigingen hetzelfde te doen.

Vrijdag 3 april en dinsdag 7 april worden de trainingen weer voortgezet.

KLIK HIER VOOR DE TRAININGEN

Deelnemers gezocht 5 mei bevrijdingsloop.

KLIK HIER EN SCHRIJF SNEL IN VOL=VOL

Afscheid van Jan Landman na 20 jaar voorzitterschap.

14 jan. stamppottenbuffet voor de Roparun en afscheid van de Run2dayrunners.

Toen Theo mij vroeg om om half 8 te komen dacht ik : ze zullen me toch niet een stukje training willen laten doen  of misschien een cooling down ? Afijn , stiekum hield ik daar een beetje rekening mee, maar dat viel mee, of tegen ?   Bij binnenkomst bleken Parman, Jaap en Rein, allen ex-trainers, er ook al te zijn. Hartstikke leuk.

Toen bleek echter dat we (die trainers, en Theo en ik) ook nog aan de bak moesten. En wel met spelletjes, oefeningen enz. die ik vroeger ook wel hanteerde, met binnenbanden, kliko’s enz.  Leuk, leuk, leuk.  Daarna nog een uitgebreide hug-en kusaflevering (ik heb nog nooit in zo korte tijd zo veel vrouwen gekust) en tenslotte de boerenkool met worst.

Allen die meegeholpen hebben om dit te organiseren: hartikke bedankt. Het was fantastisch. Ook Jaap. Parman en Rein, bedankt.

Ik hoop jullie allen nog vaak te zien lopen en wens de club nog vele jaren met veel loopplezier !

Hartelijke groet,

Jan Landman

KLIK Hier voor foto’s

Figuranten nodig

Volg je deze keer niet de opleiding maar wil je wel de trainers in spé ondersteunen, help dan mee als figurant tijdens de examendag. Inschrijven kan hierboven. Foto: de figuranten van de zomereditie van Opleiding TrailRunning Trainer – basis. Figuranten zijn hard nodig voor de examendagen help de nieuwe generatie trainer, maak daar een dag of een dagdeel voor vrij!

Schrijf in 

 

14 Januari afscheid Jan Landman en daarna  stamppot buffet schrijf in

 

 

LET Op Dinsdag 31 is s,avonds geen training.

 

Oudejaarsloop training Lunteren

Dinsdag 31 December 2019 start 09:30 uur training.
Training is vanaf 09:30 uur t/m 11:00 uur met als afsluiting appelgebak.

Hier aanmelden

Coopertest September 2019 KLIK HIER

Trainingslocaties 2019 KLIK HIER

Uitslagen clubkampioenschappen 2019

KLIK Hier

INSCHRIJVEN

CLUBKAMPIOENSCHAPPEN 18 Juni

SCHRIJF HIER IN

 

Trainingslocaties 2019 KLIK HIER

Coopertest Maart 2019 KLIK HIER

Oudejaarsloop training Lunteren

Maandag 31 December 2018 start 09:30 uur training.
Training is vanaf 09:30 uur t/m 11:00 uur met als afsluiting appelgebak.

Aanmelden bij de trainingsavond.

Foto & Film & uitslagen laatste avond

Uitslagen plus finish film

https://www.hardloopuitslagen.nl/?wedstrijd&show=395

Film
https://vimeo.com/279281293

Traininglocatie 2018

KLIK HIER

Oudejaarsloop training Lunteren

Zaterdag 30 December 2017 start 09:30 uur training.
Training is vanaf 09:30 uur t/m 11:00 uur met als afsluiting appelgebak.
Aanmelden bij de trainingsavond.

Training 5 december gaat niet door

 Coopertest 10-10-2017 KLIK HIER

Traininglocatie 2017

KLIK HIER

Clubkampioenschappen 2017

KLIK HIER VOOR FOTO’s  met dank aan Han Almkerk

KLIK HIER VOOR UITSLAGEN Coopertest

Maart 2017 KLIK HIER

 

Nieuwjaar training Lunteren

Zaterdag 31 December 2016 start 09:30 uur training.
Training is vanaf 09:30 uur t/m 11:00 uur met als afsluiting appelgebak.
Aanmelden bij de trainingsavond.

Training Lunterseberg

img_1186 img_1185 img_1175 img_1180 img_1182 img_1181

Coopertest 2016 najaar KLIK HIER

LOOP MET ONS MEE

IMG_9093

Start nieuwe seizoen Run2dayrunners Barneveld

In week 36 ( 5-9 t/m 11-9) beginnen de trainingen weer van de hardloop- en wandelgroepen van de Run2dayrunners Barneveld.

De hardlopers starten op dinsdag 6 september. De aanvangstijd is 19.00 uur. Het startpunt is bij glasbedrijf R. v.d Beek, Anthonie Fokkerstraat 4 op bedrijventerrein De Briellaerd.   Op 13 september trainen we op de Lunterse berg (startpunt t.o. restaurant De Goudsberg). Op 20 september trainen we in het het Schaffelaarsebos (startpunt brug naar de Koewei). Vanaf 27 september is het weer op de Briellaerd en daar blijven we dan gedurende de herfst en winter (vanwege invallende duisternis).

Dan is er ook nog de combi-groep hardlopers-wandelaars op de vrijdagochtend. Zij starten op 9 september om 8.45 uur in het Schaffelaarsebos (startpunt parkeerterrein Oranjerie). Iedereen loopt op zijn eigen niveau ! Dit bereiken we door twee maal per jaar (in oktober en maart) een z.g. Coopertest te houden. Op basis hiervan kom je in een groep terecht die globaal even sterk is als jij. Gaat het je na een paar weken niet snel genoeg, dan ga je gewoon een groep hoger; gaat het je te snel , of heb je net een griepje achter de rug, dan ga je gewoon een groepje lager. Het komt ook voor dat de hardlopers van de combigroep op vrijdag – bijv. na een blessure- eerst met de wandelaars meegaan. Vrijheid, blijheid.

De contributie is voor alle groepen gelijk: € 60,- voor 1 x per week en € 90,- voor 2 x per week trainen. Voor degenen die voor het eerst komen geldt dat je eerst tweemaal kunt kennismaken (= gewoon meetrainen) voordat je je daadwerkelijk opgeeft als deelnemer.

Voor alle groepen geldt dat er nog voldoende ruimte is voor nieuwe instroom. Dus nieuwe leden zijn van harte welkom !

Voor verdere info: Marijke van Maanen, tel. 06-19175322 of Jan Landman, tel. 0342-416311

===================================================

Kijk eens wat er te lezen staat onder Clubinfo, hier vind je informatie over Run2dayRunnersBarneveld.

Elke training begint altijd met een goede warming up. Want de spieren moeten eerst even warm worden. Dus ook wat rekken en strekken hoort hierbij. Daarna komt de echte training pas die wordt afgesloten met een cooling down.

Enthousiast geworden? Kom een keer gratis meetrainen.

Deze diashow vereist JavaScript.

%d bloggers liken dit: